- אם אתה מסורב ביטוח רכב?
- אם גם לך מספר מקרים בעקבות תאונות שהיית מעורב בהן?
- הגעת למקום הנכון – אנו בפוזיטיב נעזור לך ונענה רק מגוון השאלות החשובות
מהו ביטוח רכב עם הרבה תביעות?
זוהי פוליסה שעושים למבוטח, אשר יש לו מספר מקרים חופפים באותה השנה.
הם יכולות להיגרם באשמתו הוא שלא באשמתו, והם מופעלים כאשר מערבים את החברה שתישא בהוצאות הנזק.
הסיכוי לבטח אנשים שיש להם מספר גדול של מקרים הוא נמוך יותר, מכאלו שאין להם בכלל, אבל זה בהחלט אפשרי אם כי העלות תהיה גבוהה יותר כי קיים סיכון גבוה יותר לחברה שלוקחת לשירותיה את הנהג.
למי זה מתאים?
אדם מסורב אשר יש לו כבר 2 תביעות רכוש, כלומר אדם אשר הפעיל את הפוליסה פעמיים.
שימו לב, כי מדובר בנזק לרכוש ולא בנזקי גוף וכי אלו מקרים שונים (במקרה של תביעות גוף אפשר לרכוש ביטוח חובה באמצעות "הפול").
שימו לב, יש הבדל בין: מקיף, צד ג', וחובה. החוק בישראל מחייב כל נהג שיהיה מבוטח אם ברצונו לנהוג ולעלות על הכביש.
מהו ביטוח הפול?
כאשר החברות לא רוצות לקבל אותך, אתה רשאי לפנות לפול במטרה שיספקו לך פתרון הולם ויספקו לך מתן מענה הולם.
העלויות גבוהות יותר מהמחירים אצל חברות אחרות היות ומדובר בנהגים עם סיכון גבוה על הכביש מהממוצע, וכן מטרת הפול היא כיסוי אירועים (כמובן שזהו גוף רווחי שצריך להרוויח כמו שהוא מסכים לקחת על עצמו אחריות לנהגים בעלי סיכון גבוה).
במקרים כאלו ההמלצה שלנו היא תמיד לפנות לסוכן שמתמחה בנושא, שכן הפוליסה צריכה להיות מותאמת לנהג מכיוון שמדובר בפוליסה עם תנאים מיוחדים, השתתפות עצמית גבוהה יותר וכמובן פרמיה גבוהה יותר.
בנוסף תנאים רבים שנוכל למצוא בפוליסות סטנדרטיות עם מקרה אחד ב – 3 שנים האחרונות, אותם לא ניתן למצוא בפוליסות אחרות, כמו: ביטול השתתפות עצמית ולעיתים ביטול כינון ועוד מספר דברים.
גם כאשר מדובר בהפעלה של החובה או בשלילות רישיון החברות מערימות קשיים לבטח במקרים מסוימים.
מה זה בעצם תביעת ביטוח חובה?
מדובר באדם שתבע את החובה שמכסה נזקי גוף בלבד לכל הנוסעים כולל הנהג ולהולכי רגל אשר עלולים להיפגע.
כאשר הפוליסה הרשומה על שמי נתבעה על ידי או על ידי אחר (נוסע שאיתי או הולך רגל כפי שהזכרנו מקודם), זה יופיע בעבר הביטוחי של ביטוח החובה.
המשמעות היא ברוב המקרים, תשלום פרמיה נוספת של כ – 10%-20% יותר. כיום כאשר אני מבקש לעשות לעצמי, בחברות השונות קיימת תקשורת ישירה עם מערכת אינטרנטית שנקראת "מאגר ISO".
מאגר זה בודק בסמוך לביצוע העסקה באופן אוטומטי את מספר תעודת הזהות של המבקש ומעלה את הנתונים עבור המקרים השונים לתעודת זהות זו ואף היסטוריית השלילות שלו.
רוב החברות היום מאפשרות לבטח בחובה, צד ג' ומקיף כאשר הפעלתי את הפוליסה, אך כאשר מדובר בשלילת רישיון במקרה יותר מסובך ופה אהיה תלוי במדיניות של החברה בה אני מבקש להיות ולעיתים גם בסיבת השלילה.
כאשר מדובר בעבירות תעבורה חמורות יותר כגון נהיגה בשכרות, נסיעה ברמזור אדום או מהירות מעל המותר החברות עלולות לא להקל ראש.
אם מדובר בעבירות יותר קלות בדרך כלל לא תהיה בעיה לבטח בחובה לעיתים בפרמיה יותר גבוהה כמו שהזכרנו מקודם.
ישנם מקרים בהם לנהגים קיימת גם שלילה וגם תביעה בחובה או יותר או 2 שלילות, פה העניין מסתבך שכן החברות מאוד נזהרות עם עבר כמו זה ואף עלולות לסרב לעשות צד ג' ו/או מקיף אפילו במקרים בהם העבר של המקיף/צד ג' נקי גם ב 4 שנים האחרונות באופן רצוף.
במקרים אלו מומלץ לנסות להבין ממה נגרמו השלילות ותמיד קיימת אפשרות לערער למאגר ה ISO במקרים של חוסר דיוק או להגיש טענה לחברה למשך במקרה בו קיבלתי שלילה מנהלית ואז שלילה נוספת, כלומר 2 שלילות עבור אותה עבירה ואז כנראה יהיה ניתן לבטח גם במקרה כזו בו קיימות 2 שלילות המופיעות במאגר ה ISO.
יתרונות וחסרונות
חסרונות
- חשוף לנזקים – במקרה של תאונה הנזק יכול להיות עצום והעלויות של התיקון גבוהות מאוד למשל: תיקון פחחות וצבע והחלפת חלקים כתוצאה מהפגיעה, יכולים להיות עסק מאוד יקר במידה ואין לנו.
- חשוף לבתי משפט – למי שאין והוא מעורב בתאונה יהיה חשוף לבעיות עתידיות. לדוגמא: נכנסת במישהו באשמתך, וגרמת לנזק. התוצאה: לצד השני נזק שעולה לתקן כמה אלפי שקלים ועליך לשלם או לתקן, ואם אין לך כסף לשלם תהיה חשוף להרבה בלאגן וכאב ראש.
יתרונות
- יהיה לכם כיסוי – במקרה שבו תהיו מעורבים בתאונה, תלוי בסוג העסקה שעשיתם יהיה לכם כיסוי מסוים עבור הנזקים שייגרמו, והרבה יותר כיף לנהוג על הכביש כאשר אנו יודעים שאנחנו מכוסים.
- יהיה מי שייטפל בכם – במקרה של נזק יהיה לכם איש קשר מטעמנו, אשר יעזור לכם בתהליך ויספק לכם את כל המידע הנחוץ וכמובן עזרה בכל התהליך החל מהשלב הראשוני של מילוי הטפסים ועד להגשת התביעה וסיום טיפול. המטרה שלנו היה לספק ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר.
בישראל יש 3 חברות שמבטחות רכב עם שתי תביעות
עד לפני 3 שנים, היה ויכוח סוער בישראל בשל העובדה כי החברות לא מסכימות לבטח, לקוחות שהגישו יותר ממקרה אחד לפחות.
בשנת 2017, לאחר מאבקים חוזרים ונשנים של לשכת הסוכנים בסוגיה וברגולציה, הצליחו להביא להישג עצום בנושא וזאת על ידי מסע שכנועים אדירים והתוצאה – יהיו 3 חברות שיבטחו עם 2 תביעות ויותר והן
מנורה מבטחים
שלמה ביטוח
שומרה חברה לביטוח בע"מ
אם ברצונכם להרחיב קריאה בנושא?
מה ההבדל בין ביטוח רכב עם 2 תביעות לעומת 3?
ברוב המקרים הפרמיה תהיה יקרה יותר כלומר אתם תשלמו יותר כסף, משום שהסיכון אשר נוטלת החברה הוא גבוה יותר.
ההסבר לכך הוא די הגיוני
נהגים לא זהירים או שהם בעלי סיכונים גבוהים מהממוצע יצטרכו לשלם על כך יותר, כי החברה לקחה על עצמה את האחריות לבטח אותם, לעומת חברות אחרות אשר סירבו לכך.
חשוב שתבינו כי החברות האלו הן עסק כלכלי לכל דבר ועניין והמטרה שלהן בסוף היום היא להרוויח. ואם אתם לקוחות בעלי ריבוי מקרים כאלו שהם מסורבים, החברה תחשוב כמה פעמים לפני שהיא מצרפת אתכם לשירותיה.
בנוסף לכך, תהליך החיתום הוא מאוד דינמי ומשתנה בין חברה אחת לשניה, כאשר המשותף הוא שילוב של נתוני הנהג והאוטו שלו – כלומר, אוטו אשר היה בבעלות "תובע סדרתי", לא בהכרח יהפוך ל"דף חלק" עם מכירתו לנהג אחר. בחברות מדגישים כי קביעת גובה התשלום הוא שילוב של מכלול הנתונים – המכונית והנהג.
טופס היעדר תביעות מעניק הנחה
מדוע החברות מבקשות את הטופס הזה?
כאשר אני מעוניין לבטח את המכונית שלי ברכוש (מקיף או צד ג׳ ולעיתים גם חובה) ניתן לקבל מהחברה הנחה בזכות זה שלא תבעתי את הפוליסה שלי וכך מסיקה החברה שלכאורה אני נהג זהיר, שלא גורם לתאונות ובגין כך תעניק לי הנחה.
טופס זה הוא מסמך שמונפק בתאריך מסוים עבור התקופה שבגינה הייתי מבוטח, ומראה האם היו אירועים כלשהם או טופס נקי ואז יהיה כתוב "לא הוגשו תביעות" . בדרך כלל התקופה היא לשנה שלמה אבל מידי פעם עקב סיבות שונות, התקופה היא קצרה או במקרים מסוימים גם ארוכה משנה.
כאשר הייתי מבוטח יותר משנה אחת עבור אותו מספר פוליסה מתחדשת, יופיעו גם השנים הנוספות עבורן הרכב היה מבוטח.
ברוב החברות ניתן להבחין בטופס אחד עד שלוש שנים רצופות ובחברות מסוימות, אם האוטו היה מבוטח על אותה מספר פוליסה המתחדשת באופן רציף כל שנה נוכל לראות אפילו תקופה של יותר מ-3 שנים.
כאשר מגישים תביעה לחברה או במקרה שבו נפתחה כנגדי אחת, אנו נוכל להבחין בתביעה המופיעה בהתאם לשנה עבורה היא הוגשה. במקרה שהיא פתוחה, כלומר החברה טרם שילמה לצד שתבע אותי, אזי נוכל להבחין במלל "נזק עצמי" ו/או "נזק לצד ג'".
אם היא נסגרה ושולמה נוכל להבחין בסכום הפיצוי ששולם עבור הגורם שתבע אותי באופן הבא: "שולם ₪5000 לצד ג׳".
אם מדובר בנזק עצמי נוכל להבחין במלל הבא: "נזק עצמי ₪4000" לדוגמא.
כאשר במקרים בהם שולם גם לצד ג' וגם עבור הנזק שנעשה לי, נוכל להבחין בשני הסכומים המופיעים ליד השורה של שנת הפוליסה שבתקופתה קרה הנזק.
מה קורה במקרים בהם לא הגשתי טופס עבר ביטוחי לחברה?
החברה עלולה לבטל את הפוליסה או לגבות פרמיה נוספת ובמקרה נזק לשלם פיצוי מופחת או לא לשלם כלל במקרה נזק.
במקרה בו מעולם לא הייתה פוליסה או רכב על שמי וכעת אני מבקש לבטח את האוטו שקניתי היום למשל, החברה תשאל על היסטוריית התביעות שלי. במקרה זה, אין לי הוכחה על כך שהייתי מבוטח והיא לא תסתפק בבכך שמעולם לא עברתי תאונה ואני נהג זהיר וכו'.. גם למקרים כאלו יש פתרונות.
אחד הפתרונות הוא לספק לחברה עבר על שם אחד ההורים שלי, כאשר אני מתחת לגיל 24 (בחברות מסוימות אף יותר) ואני גר עם ההורים והם מצהירים שנהגתי על רכבם ומספקים לחברה את ההיסטוריה שלהם. אז אוכל לקבל הנחה גם כאשר זה לא היה על שמי אלא על שם הוריי. כעת אוכל לרכוש פוליסה על שמי עם הנחה מלאה ולהתחיל לצבור זכאות בשנה הראשונה, השנייה, השלישית וכך הלאה
מה עושים במקרה בו קיים ברשותי עבר ביטוחי על שמי אך בו מופיעה תביעה?
לא הרבה יודעים זאת אבל ניתן לקבל תנאים ומחיר הרבה יותר טובים כאשר קיים טופס כזה של ה- 3 שנים האחרונות אך בו מופיעה תביעה באחת השנים הללו, מאשר אם לא קיים לי בכלל או ברשותי עבר של שנה בלבד ואף שנתיים.
בחלק מהחברות אם קיים לי עבר לתקופה רצופה של 4 שנים ובו מופיע מקרה אחד, אני אקבל את אותם התנאים של אדם עם היסטוריה של 3 שנים רצופות ללא מקרים בכלל.
כאן הוותק והרצף קובע ולא המקרה החד פעמי אשר קרתה תאונה שעלולה לקרות גם לנהג הזהיר ביותר שכן לעיתים התאונות לא נגרמות באשמתנו אך עדיין אנו נאלצים "להפעיל" כלומר לתבוע את הפוליסה שלנו (מקיף) למשל בתאונת "פגע וברח" או כאשר האוטו ניזוק בחניה וגיליתי על כך כאשר הגעתי אליו מבלי שהשאירו פתק או אין תיעוד למקרה ולא אוכל לתבוע את המזיק
למה דווקא פוזיטיב סוכנות לביטוח?
החברות המובילות בישראל משקיעות הון בפרסום ובשיווק וכשהכול מתנהל כשורה ללא תביעות הכל בסדר גמור, אבל כאשר ישנם מקרים של ריבוי מקרים הדורשים טיפול קפדני ומדוקדק של מי שמכיר לעומק את הדברים אנחנו בפוזיטיב, נעשה הכול על מנת שתהיו מרוצים ונשתדל להעניק לכם את השירות הטוב ביותר אל מול החברות הגדולות.
המטרה שלנו היא לטפל בכם בצורה הטובה ביותר, והיעילה ביותר שבסופו של דבר תהיו מרוצים ותמשיכו להיות לקוחות מרוצים שלנו כמו רבים אחרים.